Jeden z najpopularniejszych suplementów diety- monohydrat kreatyny

gym-546138_1920Kreatyna jest jednym z najpopularniejszych suplementów diety stosowany przez osoby intensywnie ćwiczące na siłowni. Wokół niej narosło mnóstwo mitów. Wiele wątpliwości budzi miedzy innymi to w jakich dawkach ją przyjmować. Najczęściej stosowaną formą kreatyny jest monohydrat.

Kreatyna w połączeniu z wodą tworzy jedną molekułę czyli monohydrat kreatyny.

Największą zaletą tej substancji jest zwiększenie zdolności wysiłkowej organizmu. Dzięki temu nasze ciało jest bardziej wytrzymałe. Najlepiej substancję tą przyjmować z białkiem lub węglowodanami. Substancja ta przyspiesza regenerację mięśni, można ją spokojnie stosować po intensywnym wysiłku fizycznym. Samo przyjmowanie tego suplementu na niewiele się jednak zda jeśli nie towarzyszy temu odpowiednia dieta no i wspomniany wcześniej wysiłek fizyczny. Ilość dziennej dawki powinna być uzależniona od wagi ciała. Przyjmuje się, że na jeden kg masy ciała należy przyjmować około 0, 3 g tej substancji. Ważne jest to by trzymać się jednej stałej dawki. Zbyt duże dawkowanie może doprowadzić do powstawania problemów żołądkowych.